Ρυθμίσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016

Calendar icon

Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής σχέδιο νόμου με ημερομηνία 2 Δεκεμβρίου 2015, με τίτλο Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις, στο οποίο εμπεριέχονται ρυθμίσεις για τις Πανελλαδικές. Τα σχετικά άρθρα είναι: 21, 40, 42.

Άρθρο 21

Θέ?ατα εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση
Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 42 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως αντικαταστάθηκε ?ε την παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4342/2015 (Α΄ 143), προστίθενται εδάφια, ως ακολούθως:
«Το ποσοστό αυτό ορίζεται ?ε απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευ?άτων που δη?οσιεύεται στην Εφη?ερίδα της Κυβερνήσεως, αφού οριστικοποιηθεί ο αριθ?ός των αποφοίτων των προηγού?ενων ετών που θα διαγωνισθούν ?ε το σύστη?α που ίσχυσε το σχολικό έτος 2014-2015, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο ?ε το ποσοστό τους σε σχέση ?ε το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2015-2016. Το ανωτέρω ποσοστό θα αποδοθεί στα κατά περίπτωση συναρ?όδια Υπουργεία, προκει?ένου να ορισθεί ο αριθ?ός εισακτέων της κατηγορίας αυτής για τα Τ?ή?ατα και τις Σχολές που τα αφορούν, ?ε κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευ?άτων και των κατά περίπτωση αρ?όδιων Υπουργών, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επι?έρους διατάξεις.»

Άρθρο 40
Θέ?ατα απόλυσης ?αθητών
Στο άρθρο 3 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, προστίθενται παράγραφοι 6 και 7 ως ακολούθως:
«6. Αν οι ?αθητές όλων των τάξεων του Γενικού Λυκείου δεν επιτύχουν το γενικό ?έσο όρο των προηγού?ενων παραγράφων, παραπέ?πονται σε ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτε?βρίου του ιδίου έτους ?ε τον τρόπο και τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων στα ?αθή?ατα, στα οποία ο βαθ?ός ετήσιας επίδοσής τους είναι ?ικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και αν ύστερα από την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτε?βρίου οι ?αθητές δεν επιτύχουν το γενικό ?έσο όρο προαγωγής ή απόλυσης επαναλα?βάνουν τη φοίτησή τους.
7. Ειδικώς, οι ?αθητές της Γ΄ τάξης του Η?ερήσιου Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου, οι οποίοι δεν επιθυ?ούν να επαναλάβουν τη φοίτησή τους, δύνανται να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το α?έσως επό?ενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη και εξετάζονται προφορικά και γραπτά στα ?αθή?ατα και στην ύλη που εξετάζονται οι ?αθητές που φοιτούν στη Γ΄ τάξη Η?ερήσιου ΓΕΛ και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού ΓΕΛ το συγκεκρι?ένο σχολικό έτος. Τα ανωτέρω ισχύουν από την εξεταστική περίοδο του Σεπτε?βρίου 2016 και για τους ?αθητές που φοίτησαν κατά τα παρελθόντα σχολικά έτη στη Γ΄ τάξη του Η?ερήσιου Γενικού Λυκείου και στη Δ΄ τάξη του Εσπερινού Γενικού Λυκείου και δεν έχουν απολυθεί. Οι ειδικότερες προϋποθέσεις και διαδικασία εφαρ?ογής των διατάξεων της παραγράφου αυτής ορίζονται στο προεδρικό διάταγ?α που αφορά στην αξιολόγηση των ?αθητών της παραγράφου 1 του άρθρου 42.»

 Άρθρο 42
Θέ?ατα του Εθνικού Ορνανισ?ού Εξετάσεων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και θέ?ατα εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση
1. Η παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως αναδιατυπώθηκε ?ε την παρ.1 του άρθρου 44 του ν. 4264/2014 (Α΄ 118), αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Συνιστάται ανεξάρτητη διοικητική αρχή ?ε την επωνυ?ία «Εθνικός Οργανισ?ός Εξετάσεων » (Ε.Ο.Ε.) και διεθνή ονο?ασία «National Exams Organization». Ο Ε.Ο.Ε. εδρεύει στην Αθήνα, έχει διοικητική αυτοτέλεια και εποπτεύεται από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευ?άτων για τον έλεγχο νο?ι?ότητας των πράξεών του. Αποτελεί επιτελικό επιστη?ονικό φορέα αρ?όδιο για ζητή?ατα που αφορούν τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση.»
2. Η παρ. 2Α του άρθρου 16 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αναριθ?είται σε παράγραφο 2 και αντικαθίσταται ως εξής: 
« 2. Αποστολή του Οργανισ?ού είναι η υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευ?άτων για τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση. Στο πλαίσιο της αποστολής του, ο Οργανισ?ός είναι αρ?όδιος ιδίως για:
α) τη διατύπωση γνώ?ης για την εξεταστέα ύλη των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση των υποψηφίων των Γενικών και Επαγγελ?ατικών Λυκείων κατόπιν εισήγησης του I.E.Π.,
β) τη διατύπωση γνώ?ης για τον ορισ?ό βαθ?ολογητών, για τη βαθ?ολόγηση των γραπτών των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση, καθώς και για την αξιολόγηση και διαρκή επι?όρφωση των βαθ?ολογητών,
γ) τη γνω?οδότηση ή εισήγηση, ύστερα από ερώτη?α του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευ?άτων, σχετικά ?ε θέ?ατα που άπτονται των ανωτέρω αρ?οδιοτήτων και της αποστολής του,
δ) τη σύνταξη και υποβολή ετησίως θεσ?ικών προτάσεων βελτίωσης της ποιότητας των ανωτέρω εξετάσεων ?ετά από αξιολόγηση των σχετικών διαδικασιών,
ε) τη συνεργασία ή και τη συ??ετοχή ως ?έλος σε διεθνή δίκτυα, φορείς ή οργανισ?ούς που αναπτύσσουν δραστηριότητες συναφείς ?ε την αποστολή του, 
στ) την παροχή γνώ?ης προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευ?άτων για τον ορισ?ό ετησίως των ?ελών όλων των κεντρικών επιτροπών εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ,
ζ) την αποτί?ηση του έργου των ανωτέρω κεντρικών επιτροπών εξετάσεων, για τη διευκόλυνση της οποίας ο Πρόεδρός του δύναται να παρίσταται σε αυτές.»
3. Οι παράγραφοι 2Β και 2Γ του άρθρου 16 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), οι οποίες προστέθηκαν ?ε τις παραγράφους 6 και 7 του άρθρου 44 του ν. 4264/2014 (Α΄ 118), καταργούνται.
4. Ανατίθεται στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (I.E.Π.) η λειτουργία της Τράπεζας Θε?άτων Διαβαθ?ισ?ένης Δυσκολίας των άρθρων 3 και 11 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως ισχύουν, ως προαιρετικό συ?βουλευτικό εργαλείο για ?αθητές και εκπαιδευτικούς.
5. Παρα?ένουν σε ισχύ για το σύστη?α εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση που θεσπίσθηκε ?ε το ν. 4186/2013, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι διατάξεις που αφορούν στα ατο?ικά και συλλογικά όργανα που είναι αναγκαία για την οργάνωση, το συντονισ?ό, την εποπτεία και την ο?αλή διεξαγωγή των εξετάσεων, καθώς και για τη βαθ?ολόγηση των γραπτών και την έκδοση των αποτελεσ?άτων παλαιού και νέου συστή?ατος εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση. Ειδικότερα, παρα?ένουν σε ισχύ οι διατάξεις του π.δ. 60/2006 (Α΄ 193), όπως ισχύει, της υπ' αρίθ?. Φ.151/24463/Β6/2009 (Β΄ 422) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονο?ίας και Οικονο?ικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευ?άτων όπως ισχύει, της υπ. αριθ? .Φ.253/155439/Β6/2009 (Β΄ 2544) υπουργικής απόφασης όπως ισχύει, της υπ'αριθ?. Φ151/20049/Β6/ 2007 (Β΄ 272 ), όπως ισχύει, της υπ' αριθ?. Φ253/128314/Β6/2002 (Β΄ 1538) όπως ισχύει, καθώς και της υπ' αρίθ?. Φ.253/ 28934/Β6/2006 (Β΄ 391) υπουργικής απόφασης, όπως ισχύει. Το ίδιο ισχύει και για την υπ' αριθ?. 2/33374/0022/2012 (Β΄ 1393) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονο?ικών και Παιδείας, όπως ισχύει.
6. Ειδικά, για τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση το σχολικό έτος 2015- 2016, τα ?αθή?ατα του νέου συστή?ατος εισαγωγής που θεσπίσθηκε ?ε το ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως ισχύει, τα οποία έχουν διαφορετική ύλη από τα αντίστοιχα ?αθή?ατα του παλαιού συστή?ατος εισαγωγής, θεωρούνται διαφορετικά εξεταζό?ενα ?αθή?ατα. Ως εκ τούτου ορίζονται στις κεντρικές επιτροπές εξετάσεων για τα ?αθή?ατα του προηγού?ενου εδαφίου διαφορετικές ο?άδες έκτακτων ?ελών, οι οποίες εισηγούνται τα θέ?ατα που θα δοθούν στους εξεταζό?ενους. Για κάθε ένα από τα εξεταζό?ενα ?αθή?ατα απαιτείται οι εκπαιδευτικοί που ορίζονται ως έκτακτα ?έλη να έχουν διδακτική ε?πειρία για ένα (1) τουλάχιστον έτος κατά την τελευταία διετία. Επιπροσθέτως, για τη διαδικασία βαθ?ολόγησης-αναβαθ?ολόγησης επιλέγονται κατά προτί?ηση εκπαιδευτικοί ?ε διδακτική ε?πειρία για ένα (1) τουλάχιστον έτος κατά την τελευταία διετία.
7. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευ?άτων που δη?οσιεύεται στην Εφη?ερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται οι διαδικασίες σχετικά ?ε τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση που αφορούν τόπο και χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων, πρόγρα??α εξετάσεων, τρόπο εξέτασης των διαφόρων ?αθη?άτων, τρόπο διατύπωσης και διαβίβασης των θε?άτων, τρόπο ορισ?ού και υποχρεώσεις των επιτηρητών, υποχρεώσεις των ?αθητών κατά τη διάρκεια της εξέτασης, τρόπο βαθ?ολόγησης και αναβαθ?ολόγησης των γραπτών, τρόπο φύλαξής τους, καθώς και τρόπο ορισ?ού των βαθ?ολογικών κέντρων και γνωστοποίησης των τελικών βαθ?ών των γραπτών, όπως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτο?έρεια που αφορά στην εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση. Με ό?οια απόφαση καθορίζεται η δυνατότητα οργάνωσης και ο τρόπος διεξαγωγής των επαναληπτικών εξετάσεων.

Δείτε το νομοσχέδιο εδώ .