Πρόγραμμα Erasmus+KA1 (2022-23)

Γενικό Λύκειο Νιγρίτας

Πρόγραμμα Erasmus+ 2022-2023

"Ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη"

 
eu flag-erasmus vect pos
 
Συντάκτρια άρθρου: Χατζάρα Στέλλα
Υπεύθυνοι/ες εκπαιδευτικοί
Χατζάρα Στέλλα, Παπακωνσταντίνου Στάθης, Ιορδανίδου Άννα, Σκαρογιάννης Γιώργος, Βασιλειάδου Φωτεινή, Φυτοπούλου Ελπίδα

 

 

 

Το Γενικό Λύκειο Νιγρίτας προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις ανάγκες των μαθητών, επιδιώκει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με στόχο να γίνουν ικανοί να διαμορφώσουν τους πολίτες του αύριο, οι οποίοι θα αποκτήσουν από το σχολείο τους τις δεξιότητες που τους είναι απαραίτητες στον 21ο αιώνα, θα είναι ανοιχτοί στην διαφορετικότητα, στην πολυπολιτισμικότητα και θα επιδιώκουν την βιώσιμη ανάπτυξη.

 

               

 

Οι λόγοι αυτοί οδήγησαν στην συμμετοχή του σχολείου μας από το 2005 σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα Comenius, Etwinning και Erasmus+ σε συνεργασία με πολλά Ευρωπαϊκά σχολεία. 

Την σχολική χρονιά 2022-2023 υλοποίησε το πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο <<Ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη>> . Το Πρόγραμμα αυτό σχετίζεται με την κατάρτιση εκπαιδευτικών του σχολείου σε πιστοποιημένους φορείς εκπαίδευσης της Ευρώπης, την ακόλουθη διάχυση των γνώσεων αυτών στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου και την εφαρμογή των νέων γνώσεων με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα περιβάλλοντος, κλιματικής αλλαγής και βιώσιμης ανάπτυξης. Σχετίζεται δηλαδή με την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και την ενεργό συμμετοχή τους σε δράσεις που βοηθούν τον μετασχηματισμό τους σε ενεργούς πολίτες, οπότε έχει να κάνει με τις αξίες που θα διαμορφώσουν γενικά οι μαθητές, οι οποίες θα τους ακολουθούν στην ζωή τους.

 

Το Πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε από τον Οκτώβριο του 2022 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023. Στα πλαίσια του Προγράμματος πραγματοποιήθηκαν συνολικά τρεις κινητικότητες εκπαιδευτικών σε ισάριθμα προγράμματα επιμόρφωσης και πραγματοποιήθηκαν περιβαλλοντικές δράσεις σε όλη την διάρκεια της χρονιάς από τους μαθητές μας με στόχο την ευαισθητοποίηση της σχολικής και της τοπικής κοινότητας σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας. 

 

 

Η πρώτη κινητικότητα σχετιζόταν με την επιμόρφωση τριών εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας μέσω του προγράμματος "21st century skills for teachers and students", το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Amsterdam της Ολλανδίας τον Φεβρουάριο του 2023. Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης περιλάμβανε τα 4 C (Communication, Collaboration, Critical thinking, Creativity) της εκπαίδευσης, την μέθοδο της Καθολικής Σχεδίασης για την Μάθηση (Universal Design for Learning - UDL) και της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom), τρόπους παροχής κινήτρων στους μαθητές μας για μεγαλύτερη εμπλοκή στην μαθησιακή διαδικασία και τρόπους αποφόρτισης των εκπαιδευτικών και των μαθητών μεταξύ των ωρών διδασκαλίας. 

 

 

Η δεύτερη κινητικότητα σχετιζόταν με την επιμόρφωση τριών εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην Διαχείριση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και πραγματοποιήθηκε στο Alicante της Ισπανίας τον Μάρτιο του 2023. Το αντικείμενο της επιμόρφωσης αυτής ήταν η διαχείριση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και η γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα της Ισπανίας. Περιλάμβανε επιμόρφωση από τον φορέα PMS ERASMUS PLUS (PMSE+) στην Διαχείριση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, εργασία σε ομάδες κατά την διάρκεια της επιμόρφωσης, παρουσίαση της εργασίας των ομάδων στο τμήμα και επιτόπιες επισκέψεις σε σχολεία της ευρύτερης περιοχής που υλοποιούν Προγράμματα Erasmus+. 

 

 

Η τρίτη κινητικότητα περιλάμβανε την επιμόρφωση τεσσάρων εκπαιδευτικών του Γενικού Λυκείου Νιγρίτας σχετικά με την κλιματική αλλαγή και την εκπαίδευση για την Παγκόσμια Ιθαγένεια, υλοποιήθηκε στην Valencia της Ισπανίας τον Ιούλιο του 2023. Ήταν η τελευταία κινητικότητα για το Πρόγραμμα Erasmus+ του σχολείου μας με τίτλο "Ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη"

 

Στα πλαίσια της επιμόρφωσης αυτής υιοθετήσαμε μια παγκόσμια προοπτική για τα θέματα της αειφόρου ανάπτυξης, οικολογικού αποτυπώματος, παγκόσμιας δικαιοσύνης και φτώχειας και πώς αυτά επηρεάζουν και επηρεάζονται από την κλιματική αλλαγή.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης ασχοληθήκαμε με μαθητοκεντρικές δραστηριότητες, όπως ομαδικές συζητήσεις, μελέτες περίπτωσης και παιχνίδια ρόλων, τα οποία είναι κατάλληλα για χρήση στην τάξη με μαθητές διαφορετικών επιπέδων.

 

 

Υλικό από τις δράσεις του σχολείου μας στα πλαίσια του Προγράμματος αυτού βρίσκεται στον παρακάτω υπερσύνδεσμο:

https://stellachatzara.netboard.me/03zzfup8jerasmu/