Αξιοποι?ηση της 7ης ω?ρας στα μαθη?ματα προσανατολισμου? της Γ ? ΓΕΛ
Ο εκπαιδευτικο?ς ε?χει τη δυνατο?τητα να αξιοποιη?σει την 7η ω?ρα για τη συ?νδεση διαφορετικω?ν ενοτη?των και για την ανακεφαλαι?ωση της υ?λης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Η ε?βδομη (7η) ω?ρα περιλαμβα?νεται στο εβδομαδιαι?ο προ?γραμμα διδασκαλι?ας, προσμετρα?ται στο διδακτικο? ωρα?ριο των εκπαιδευτικω?ν και της λειτουργι?ας του σχολει?ου, εφαρμο?ζεται στην αι?θουσα διδασκαλι?ας η?/και στο εργαστη?ριο και πρου?ποθε?τει την υποχρεωτικη? φυσικη? παρουσι?α το?σο των μαθητω?ν/τριω?ν ο?σο και του/της εκπαιδευτικου?.
Αυτό προβλέπει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, στην οποία παράλληλα σημειώνονται τα εξής:
· Κατα? την ε?βδομη (7η) ω?ρα, συζητου?νται και επιλυ?ονται τυχο?ν απορι?ες, ο?πως και τις υπο?λοιπες διδακτικε?ς ω?ρες, με την ιδιαιτερο?τητα ο?τι η ω?ρα αυτη? αποτελει? μια ευκαιρι?α συστηματικο?τερης προσε?γγισης των μαθησιακω?ν αναγκω?ν των μαθητω?ν και των μαθητριω?ν.
· Ειδικο?τερα, σκοπο?ς της 7ης ω?ρας ει?ναι να δοθει? η δυνατο?τητα στους μαθητε?ς και τις μαθη?τριες - ει?τε ως ομα?δα, ει?τε μεμονωμε?να- να συζητου?ν μεταξυ? τους και με τη βοη?θεια τους/της εκπαιδευτικου?, με α?νεση χρο?νου, να επιλυ?ονται τυχο?ν απορι?ες, να αποσαφηνι?ζονται/επεξηγου?νται σημει?α ιδιαι?τερης δυσκολι?ας η? ακο?μη και να επαναλαμβα?νεται η διδασκαλι?α συγκεκριμε?νων σημει?ων του μαθη?ματος που ο/η εκπαιδευτικο?ς κρι?νει ο?τι δεν ε?χουν εμπεδωθει? επαρκω?ς απο? το συ?νολο των μαθητω?ν/τριω?ν.
· Συγχρο?νως, προσφε?ρεται η ευκαιρι?α στον/στην εκπαιδευτικο? να αναδεικνυ?ει ε?ννοιες που θεωρει? ο?τι χρη?ζουν ιδιαι?τερης προσοχη?ς και να «προκαλει?» απορι?ες, οδηγω?ντας τους μαθητε?ς και τις μαθη?τριε?ς σε επιλεγμε?νες απορηματικε?ς καταστα?σεις με?σω κατα?λληλων παραδειγμα?των.
· Επιπλε?ον, ο/η εκπαιδευτικο?ς ε?χει τη δυνατο?τητα να αξιοποιη?σει την 7η ω?ρα για τη συ?νδεση διαφορετικω?ν ενοτη?των και για την ανακεφαλαι?ωση της υ?λης.