Ενισχυτική διδασκαλία-για πρώτη φορά- στα Ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα Μαθήματα 2020-2021

Διάταξη: Ενισχυτική διδασκαλία-για πρώτη φορά- στα Ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα Μαθήματα

music

Ν. Κεραμέως: Αναβαθμίζουμε τη δημόσια εκπαίδευση, εξασφαλίζοντας προς το σκοπό αυτό τους αναγκαίους πόρους, χτίζουμε το δημόσιο σχολείο που αξίζει στους μαθητές μας. Άλλη μία πρόσφατη δέσμευσή μας γίνεται άμεσα πράξη

Δημοσίευση: 20/07/2020

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη θέσπιση? για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ? πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας για τα Ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα Μαθήματα στο δημόσιο σχολείο («Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων»), προβλέπει διάταξη η οποία συμπεριλήφθηκε στο Σχέδιο Νόμου για την Ιδιωτική Εκπαίδευση.

Στο νέο αυτό πρόγραμμα θα μπορούν να συμμετέχουν μαθητές της Γ? τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, οι οποίοι επιθυμούν να εξεταστούν σε επιμέρους Ειδικά Μαθήματα στις Πανελλαδικές εξετάσεις, προκειμένου να φοιτήσουν στις αντίστοιχες σχολές/τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, τα Ειδικά Μαθήματα: έλεγχος μουσικών ακουστικών ικανοτήτων, μουσική αντίληψη και γνώση, μουσική εκτέλεση και ερμηνεία, αρμονία, ιταλικά, ισπανικά, γαλλικά, γερμανικά, ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο είτε δεν διδάσκονταν καθόλου στη Γ? τάξη των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων είτε διδάσκονταν αποσπασματικά και όχι στοχευμένα σε προετοιμασία συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Το Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων θα εφαρμοστεί ανά ομάδες όμορων σχολικών μονάδων Λυκείου ή/και σε μεμονωμένα Λύκεια.
Τα θέματα που αφορούν στην οργάνωση, στη λειτουργία και στην υλοποίηση του προγράμματος θα καθορισθούν με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση για την κατάρτιση ειδικού ετήσιου προγράμματος υποστήριξης ανά ειδικό μάθημα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Το πρόγραμμα μπορεί να χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς ή και εθνικούς πόρους, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, και θα απασχολεί μόνιμους, εντός του συνολικού ωραρίου τους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντίστοιχων, σχετικών ειδικοτήτων ενδεικτικά, Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Γερμανικής, Γαλλικής, Ισπανικής, Ιταλικής Φιλολογίας.

H υπουργός, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε: «Η διδασκαλία στα δημόσια Λύκεια, για πρώτη φορά, με τρόπο συστηματικό και στοχευμένο των Ειδικών Μαθημάτων που εξετάζονται Πανελλαδικώς, δημιουργεί νέες δυνατότητες και ενισχύει την ισότητα των ευκαιριών στη δημόσια εκπαίδευση. Αναβαθμίζουμε τη δημόσια εκπαίδευση, εξασφαλίζοντας προς το σκοπό αυτό τους αναγκαίους πόρους, χτίζουμε το δημόσιο σχολείο που αξίζει στους μαθητές μας. Άλλη μία πρόσφατη δέσμευσή μας γίνεται άμεσα πράξη».

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ

Ενισχυτικη? διδασκαλι?α ειδικω?ν μαθημα?των

1. Στο τε?λος της περ. α? της παρ. 1 του α?ρθρου 26 του ν. 4368/2016 (Α ? 21) προστι?θεται εδα?φιο ως εξη?ς:

«Στην ε?ννοια της αντισταθμιστικη?ς εκπαι?δευσης εντα?σσεται και η ενισχυτικη? διδασκαλι?α που παρε?χεται σε μαθητε?ς της τρι?της (Γ?) τα?ξης Γενικω?ν και Επαγγελματικω?ν Λυκει?ων στα εξεταζο?μενα στις πανελλαδικε?ς εξετα?σεις ειδικα? μαθη?ματα που δεν περιλαμβα?νονται στο ωρολο?γιο προ?γραμμα.».

2. Στην παρ. 1 του α?ρθρου 26 του ν. 4368/2016, μετα? απο? την περ. δ ? προστι?θεται περ. ε ? ως εξη?ς:

«ε) «Ενισχυτικη? Διδασκαλι?α Ειδικω?ν Μαθημα?των»: προ?γραμμα διδασκαλι?ας, για το οποι?ο ει?ναι αρμο?διες η Διευ?θυνση Σπουδω?ν, Προγραμμα?των και Οργα?νωσης Δευτεροβα?θμιας Εκπαι?δευσης και η Διευ?θυνση Επαγγελματικη?ς Εκπαι?δευσης του Υπουργει?ου Παιδει?ας και Θρησκευμα?των. Σκοπο?ς του προγρα?μματος ει?ναι η υποστη?ριξη και προετοιμασι?α των μαθητω?ν της τρι?της (Γ?) τα?ξης των Γενικω?ν και των Επαγγελματικω?ν Λυκει?ων στα πανελλαδικω?ς εξεταζο?μενα ειδικα? μαθη?ματα που ε?χουν επιλε?ξει και που δεν περιλαμβα?νονται στα αντι?στοιχα ωρολο?για προγρα?μματα.».

3. Στο α?ρθρο 26 του ν. 4368/2016 προστι?θενται παρ. 15 ως εξη?ς:

«15. Με απο?φαση του Υπουργου? Παιδει?ας και Θρησκευμα?των, που εκδι?δεται υ?στερα απο? ειση?γηση του Ινστιτου?του Εκπαιδευτικη?ς Πολιτικη?ς (Ι.Ε.Π.) για την κατα?ρτιση ειδικου? ετη?σιου προγρα?μματος υποστη?ριξης ανα? ειδικο? μα?θημα, καθορι?ζονται η οργα?νωση, η λειτουργι?α και η υλοποι?ηση του προγρα?μματος της Ενισχυτικη?ς Διδασκαλι?ας Ειδικω?ν Μαθημα?των της περ. ε) της παρ. 1, εντο?ς των Σχολικω?ν Κε?ντρων Αντισταθμιστικη?ς Εκπαι?δευσης (Σ.Κ.Α.Ε.), τα διδακτε?α μαθη?ματα, τα κριτη?ρια κατανομη?ς και ο αριθμο?ς των μαθητω?ν που συμμετε?χουν, οι ω?ρες διδασκαλι?ας και τα Σ.Κ.Α.Ε. στα οποι?α εφαρμο?ζεται το προ?γραμμα, καθω?ς και κα?θε α?λλο ειδικο?τερο ζη?τημα για την εφαρμογη? του παρο?ντος για κα?θε σχολικο? ε?τος. Το προ?γραμμα

Ενισχυτικη?ς Διδασκαλι?ας Ειδικω?ν Μαθημα?των μπορει? να χρηματοδοτει?ται απο? ενωσιακου?ς η? και εθνικου?ς πο?ρους. Στο προ?γραμμα απασχολου?νται μο?νιμοι, αναπληρωτε?ς και ωρομι?σθιοι εκπαιδευτικοι? της δευτεροβα?θμιας εκπαι?δευσης. Κατα? τα λοιπα? εφαρμο?ζονται οι παρ. 3, 6, 9, 10, 11 και 12.»