Απουσίες μαθητών
Κ. Γαβρόγλου: Σχετικά με τις απουσίες των μαθητών
Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 15 Αύγουστος, 2018
πηγή: alfavita
Απουσίες
Προσεκτικοί με τις απουσίες τους πρέπει να είναι από φέτος οι μαθητές αφού το ανώτατο όριο των 114 απουσιών που θέτει η νέα ισχύουσα Υπουργική Απόφαση αποτελεί μέτρο περιορισμού της γενικευμένης χρήσης του ανώτατου ορίου των 164 απουσιών που ίσχυε μέχρι και σήμερα.
Το παραπάνω τονίζει ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου,σε γραπτή απάντηση, η οποία διαβιβάστηκε στη Βουλή, ύστερα από ερώτηση του βουλευτή Θ. Παπαθεοδώρου, σχετικά με τη συστηματική χρήση ανώτατου ορίου επιτρεπόμενων απουσιών από τους μαθητές.
Ο υπουργός Παιδείας υπενθυμίζει ότι:
Α. Στις διατάξεις της παρ. 3, του άρθρου 28 της αριθ. 10645/ΓΔ4/22-01-2018(Β ? 120) Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» ορίζονται τα εξής: «Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114)».
Επιπλέον, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του ιδίου άρθρου «Ειδικά για το σχολικό έτος 2017-18 μπορεί να χαρακτηριστεί ως επαρκής και η φοίτηση μαθητή/-τριας που πραγματοποίησε έως 164 απουσίες εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα εξής:
α) για τις παραπάνω από τις 114 έχει προσκομίσει δικαιολογητικά από γιατρό που βεβαιώνουν την ασθένεια,
β) ο Γενικός Μέσος Όρος της προφορικής βαθμολογίας, που προκύπτει από το άθροισμα των μέσων όρων των δύο τετραμηνιαίων βαθμών διαιρούμενο με τον αριθμό των διδασκόμενων μαθημάτων, είναι δεκαπέντε πλήρες και
γ) δεν έχει κάνει χρήση της μη προσμέτρησης απουσιών του άρθρου 24 παρ. 2 και 3».
Β. Επίσης, στην αριθ. 13963/ΓΔ4/26-1-2018 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με θέμα «Ενημέρωση σχολικών μονάδων σχετικά με την με αρ. πρωτ. 10645/ΓΔ4/22-1-2018(Β ? 120) Υ.Α.» αναφέρονται τα εξής: «Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Είναι αυτονόητο ότι τόσο το σχολείο όσο και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών επιβάλλεται να ενημερώνονται άμεσα για κάθε απουσία του/της μαθητή/τριας.
Η κατάργηση της διάκρισης σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες εξασφαλίζει την εξοικονόμηση χρόνου και πόρων τόσο για το σχολείο όσο και για τις οικογένειες και μετατοπίζει την έμφαση στην ουσία της διαδικασίας που είναι η συνεχής επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς/κηδεμόνες για την αμφίδρομη ενημέρωση που αφορά τη φοίτηση, ώστε να είναι εφικτή η έγκαιρη παρέμβαση, στις περιπτώσεις που απαιτείται».
Τέλος, ο Κ. Γαβρόγλου επισημαίνει ότι το σύνολο των 114 απουσιών ίσχυε και πριν την έκδοση της εν λόγω Υπουργικής Απόφασης.