Διαμαρτυρίες της ΠΕΦ και της ΕΕΦγια τα Λατινικά

latinika-likeiou

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων εκφράζει τη διαμαρτυρία της για την υποβάθμιση και την απαξίωση του μαθήματος των Λατινικών από τον υπουργό Παιδείας.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

Διαμαρτυρία για το νέο πλήγμα κατά των Λατινικών και της ανθρωπιστικής παιδείας

Αθήνα, 27/2/2019

Δύο αλλεπάλληλα βαρύτατα πλήγματα δέχθηκαν πρόσφατα τα φιλολογικά μαθήματα και κατ? επέκτασιν η ανθρωπιστική παιδεία: Το πρώτο σχετίζεται με την πρόσφατη εξαγγελία από την Πολιτεία περί οριστικής κατάργησης του μαθήματος των Λατινικών από τα υποχρεωτικώς διδασκόμενα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα για την εισαγωγή των υποψηφίων του τομέα των Ανθρωπιστικών Επιστημών στα ΑΕΙ.

Το δεύτερο αφορά μια νεότερη προφορική εξαγγελία σύμφωνα με την οποία το μάθημα εντάσσεται στα επιλεγόμενα και μόνον σχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα, γεγονός που οδηγεί στην ουσιαστική υποβάθμιση και πραγματική κατάργησή του. Η δεύτερη μάλιστα υπουργική εξαγγελία ισοδυναμεί με προσβλητικό εμπαιγμό εις βάρος τόσο των φιλολόγων όσο και της κλασικής παιδείας στο σύνολό της, καθώς συνοδεύεται από απαξιωτικά για το μάθημα και αντιεπιστημονικά επιχειρήματα, σύμφωνα με τα οποία το μορφωτικό αυτό αντικείμενο ενδιαφέρει λιγότερο τους νέους και πως «τα Λατινικά οριακά είναι χρήσιμα στη Φιλολογία και την Αρχαιολογία» (!).Λυπούμεθα, και ως φιλόλογοι αλλά και ως δάσκαλοι,  για την κακή διαπαιδαγώγηση την οποία, εκτός των άλλων, ασκεί το Υπουργείο διακρίνοντας τους τομείς της ανθρώπινης γνώσης και του ανθρώπινου πολιτισμού σε περισσότερο και λιγότερο ενδιαφέροντες και χρήσιμους(!).

Εξάλλου με τα έωλα αυτά επιχειρήματα το Υπουργείο φαίνεται να αγνοεί επιδεικτικά τις εντονότατες διαμαρτυρίες όχι μόνον των φιλολόγων, της Επιστημονικής μας Ένωσης και των Τοπικών μας Συνδέσμων, αλλά και του συνόλου των Τμημάτων Φιλολογίας των Φιλοσοφικών Σχολών της χώρας μας (Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Κρήτης, Κομοτηνής και Πελοποννήσου), όπως και των τμημάτων ξένωνφιλολογιών (Αγγλικής, Ισπανικής,Γερμανικής) και διακεκριμένων κλασικών φιλολόγων, ελλήνων και ξένων.

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων θεωρεί ότι η γενική αυτή αποδοκιμασία αφαιρεί κάθε δικαίωμα για εφαρμογή αυτού του αντιπνευματικού μέτρου, το οποίο κατ? ουσίαν αποκόπτει την εκπαίδευση από τις ρίζες του ευρωπαϊκού πολιτισμού και των ευρωπαϊκών γλωσσών και παραβλέπει την στενή και αμφίδρομη ιστορική και πολιτισμική σχέση της ελληνικής ιστορίας με τη ρωμαϊκή.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΦ

Η Πρόεδρος

Τασούλα Καραγεωργίου, δ.φ.

Ο Γενικός Γραμματέας

Αντώνης Μαστραπάς, δ.φ.

 

Φιλόλογοι (ΕΕΦ): Προσβλητική η εξαγγελία «Γαβρόγλου» - Απαξιωτικά και αντιεπιστημονικά επιχειρήματα τα επιχειρήματα του υπουργού για τα Λατινικά

«Λυπούμεθα, και ως φιλόλογοι αλλά και ως δάσκαλοι, για την κακή διαπαιδαγώγηση την οποία, εκτός των άλλων, ασκεί το Υπουργείο»

Δημοσίευση: 27/02/2019

ΡΕΡΟΡΤΑΖ ESOS

Για προσβλητικό εμπαιγμό εις βάρος τόσο των φιλολόγων όσο και  της  κλασικής παιδείας στο σύνολό της, κάνει λόγο η Ένωση Ελλήνων Φιλολόγων (ΕΕΦ)  σχετικά με τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου  για το μάθημα των Λατινικών, και υπογραμμίζει τα εξής:  

Βαρύτατα πλήγματα: Δύο αλλεπάλληλα βαρύτατα πλήγματα δέχθηκαν πρόσφατα τα φιλολογικά μαθήματα και κατ? επέκτασιν η ανθρωπιστική παιδεία.

Κατάργηση  του μαθήματος των Λατινικών: Το πρώτο σχετίζεται με την πρόσφατη εξαγγελία από την Πολιτεία περί οριστικής κατάργησης του μαθήματος των Λατινικών από τα υποχρεωτικώς διδασκόμενα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα για την εισαγωγή των υποψηφίων του τομέα των Ανθρωπιστικών Επιστημών στα ΑΕΙ.

Μάθημα κατ επιλογήν: Το δεύτερο αφορά  μια νεότερη προφορική εξαγγελία σύμφωνα με την οποία  το μάθημα εντάσσεται  στα επιλεγόμενα και μόνον σχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα, γεγονός που οδηγεί στην ουσιαστική υποβάθμιση και πραγματική κατάργησή του.  

Προσβλητικό εμπαιγμό εις βάρος τόσο των φιλολόγων: Η δεύτερη μάλιστα υπουργική εξαγγελία ισοδυναμεί με προσβλητικό εμπαιγμό εις βάρος τόσο των φιλολόγων όσο και  της  κλασικής παιδείας στο σύνολό της,  καθώς συνοδεύεται από απαξιωτικά για το μάθημα και αντιεπιστημονικά επιχειρήματα,  σύμφωνα με τα οποία  το μορφωτικό αυτό αντικείμενο  ενδιαφέρει  λιγότερο τους νέους  και  πως «τα  Λατινικά οριακά είναι χρήσιμα στη Φιλολογία και την Αρχαιολογία» (!).

Κακή διαπαιδαγώγηση: Λυπούμεθα,  και ως φιλόλογοι αλλά και ως δάσκαλοι,   για την κακή διαπαιδαγώγηση την οποία, εκτός των άλλων, ασκεί το Υπουργείο διακρίνοντας τους τομείς της ανθρώπινης γνώσης και του ανθρώπινου πολιτισμού σε περισσότερο και λιγότερο ενδιαφέροντες και χρήσιμους(!).

Το υπουργείο  αγνοεί  επιδεικτικά τις  διαμαρτυρίες: Εξάλλου με τα έωλα αυτά επιχειρήματα το Υπουργείο φαίνεται να αγνοεί  επιδεικτικά τις εντονότατες διαμαρτυρίες όχι μόνον των φιλολόγων, της Επιστημονικής μας Ένωσης και των Τοπικών μας Συνδέσμων, αλλά και του συνόλου των Τμημάτων Φιλολογίας των Φιλοσοφικών Σχολών της χώρας μας  (Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Κρήτης, Κομοτηνής και  Πελοποννήσου), όπως και των τμημάτων ξένων  φιλολογιών (Αγγλικής, Ισπανικής,  Γερμανικής)  και διακεκριμένων κλασικών φιλολόγων, ελλήνων και ξένων.

Αποκόπτεται η  εκπαίδευση από τις ρίζες του ευρωπαϊκού πολιτισμού και των ευρωπαϊκών γλωσσών: Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων θεωρεί ότι η γενική αυτή αποδοκιμασία αφαιρεί κάθε  δικαίωμα  για εφαρμογή αυτού του αντιπνευματικού μέτρου, το οποίο κατ? ουσίαν  αποκόπτει την εκπαίδευση από τις ρίζες του ευρωπαϊκού πολιτισμού και των ευρωπαϊκών γλωσσών και παραβλέπει  την στενή και αμφίδρομη ιστορική και πολιτισμική σχέση της ελληνικής ιστορίας με τη ρωμαϊκή.