Διαγνωστικές Δοκιμασίες
Με βάση το Π.Δ. 60/2006 και το άρθρο 6, σε ό,τι αφορά στην διαγνωστική αξιολόγηση των μαθητών προβλέπονται τα εξής
1. Στην αρχή του σχολικού έτους και μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες από την έναρξη των μαθημάτων διεξάγονται υποχρεωτικά στην Α΄ τάξη διαγνωστικές δοκιμασίες στα μαθήματα:
uΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
vΝεοελληνική Γλώσσα
wΝεοελληνική Λογοτεχνία
xΆλγεβρα
yΓεωμετρία
zΦυσική
{Χημεία
|Ξένες Γλώσσες
Στις επόμενες τάξεις οι διαγνωστικές δοκιμασίες είναι προαιρετικές και διεξάγονται κατά την κρίση των εκπαιδευτικών στα μαθήματα στα οποία θεωρούνται απ? αυτούς αναγκαίες.
Επομένως θα πρέπει μέχρι και τις 26 Σεπτεμβρίου 2016 να έχουν πραγματοποιηθεί και αξιολογηθεί οι διαγνωστικές δοκιμασίες στο Γενικό Λύκειο.
2. Σκοπός των διαγνωστικών δοκιμασιών είναι:
α) Να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να προσδιορίσουν το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι μαθητές τους, ώστε ανάλογα να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους.
β) Να διερευνήσουν αν οι μαθητές τους διαθέτουν τις προαπαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες σε σχέση με την ύλη που θα διδαχθούν στην τάξη αυτή, να επισημάνουν τις ελλείψεις τους και να σχεδιάσουν ωρολόγιο πρόγραμμα (ώρες διδασκαλίας και διδασκόμενα μαθήματα), για την πρόσθετη διδακτική τους στήριξη, το οποίο εισηγούνται στο Σύλλογο διδασκόντων, ο οποίος και αποφασίζει.
3. Οι διαγνωστικές δοκιμασίες συνδυάζουν ερωτήσεις διαφόρων τύπων, που διατυπώνονται από τους διδάσκοντες, σύμφωνα και με τις βασικές οδηγίες που συντάσσει για κάθε μάθημα το Ι.Ε.Π.
4. Οι διαγνωστικές δοκιμασίες διεξάγονται με ευθύνη των διδασκόντων, σε συνεργασία με τον Διευθυντή του Σχολείου, σε μία διδακτική ώρα, χωρίς προειδοποίηση των μαθητών.
5. Οι διαγνωστικές δοκιμασίες δεν λαμβάνονται υπόψη στην αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή.
6. Για την επίδοση των μαθητών στις διαγνωστικές δοκιμασίες ενημερώνονται οι γονείς των μαθητών κατά τις επισκέψεις τους στο σχολείο.
7. Στην αρχή του σχολικού έτους γίνεται με ευθύνη των Διευθυντών των Γενικών Λυκείων ενημέρωση των μαθητών και των γονέων τους για το σκοπό και το ρόλο της διαγνωστικής αξιολόγησης.
Προτείνεται να:
- πραγματοποιηθεί μία κοινή διαγνωστική δοκιμασία με την συνεργασία όλων των διδασκόντων ανά μάθημα στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.
- τηρηθούν ομαδοποιημένα ανώνυμα στατιστικά στοιχεία για το τμήμα/τμήματα που διδάσκει ο κάθε διδάσκοντας με βάση τις επιδόσεις των μαθητών και να κρατηθούν σημειώσεις για τα βασικά προβλήματα που διαγνώστηκαν. Αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν πεδίο συζήτησης μεταξύ των διδασκόντων στην ίδια σχολική μονάδα αλλά και σε επιμορφωτικές συναντήσεις σας με τον Σχολικό Σύμβουλο ή/και σε επίσκεψη του Σχολικού Συμβούλου στο σχολείο.
- επιδειχθούν γραπτά, μόνο αν επιθυμεί κάποιο παιδί να δει το γραπτό του, και αυτό να γίνει κατ΄ ιδίαν (όχι μέσα στην τάξη).
Δείτε το ΠΔ