Μικρός Κανονισμός 2020-2021
Γ Ε Ν Ι Κ Ο Λ Υ Κ Ε Ι Ο Ν Ι Γ Ρ Ι Τ Α Σ
Ε Σ Ω Τ Ε Ρ Ι Κ Ο Σ Κ Α Ν Ο Ν Ι Σ Μ Ο Σ Λ Ε Ι Τ Ο Υ Ρ Γ Ι Α Σ
2 0 2 0 – 2 0 2 1
Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολείου εννοούμε το σύνολο των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες της σχολικής ζωής (Διεύθυνση, εκπαιδευτικούς, μαθητές/μαθήτριες και γονείς/κηδεμόνες), με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ – ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΑΥΤΟ
Προσέρχομαι έγκαιρα στο σχολείο, δηλαδή πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Εισέρχομαι στην αίθουσα μόλις χτυπήσει το κουδούνι και πριν από τον διδάσκοντα/τη διδάσκουσα.
Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης οφείλω να περάσω από το Γραφείο του Διευθυντή, για να ενημερώσω για το λόγο της αργοπορίας και να πάρω υπηρεσιακό σημείωμα, ώστε να γίνω δεκτός/ή κατά την επόμενη (2η) ώρα στην τάξη. Στο διάστημα αυτό παραμένω στο σχολείο σε χώρο που θα μου υποδειχθεί και εισέρχομαι στην αίθουσα μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.
Παραμένω στο σχολείο καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου. Δεν αποχωρώ από αυτό πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια για κανένα λόγο (π.χ. μετάβαση στο σπίτι, για προμήθεια τροφίμων κ.α.). Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνω τη Διεύθυνση του σχολείου και καλείται ο/η γονέας/ κηδεμόνας μου για να με παραλάβει. Οι απουσίες καταχωρίζονται στο απουσιολόγιο.
Γνωρίζω ότι η παραποίηση απουσιολογίου, βεβαιώσεων ή άλλων εγγράφων αποτελεί σοβαρό παράπτωμα και συνεπάγεται πειθαρχικό έλεγχο.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Φροντίζω να μην αποκλίνω από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, την ισότιμη συμμετοχή στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια. Εάν επιδείξω παραβατική συμπεριφορά, θα υποστώ αδιαμαρτύρητα τις προβλεπόμενες κυρώσεις.
Γνωρίζω ότι α) η χρήση ή η φθορά προσωπικών αντικειμένων των συμμαθητών/των συμμαθητριών μου, χωρίς άδεια, είναι σοβαρά και τιμωρητέα παραπτώματα, β) οι φραστικές προσβολές, οι ύβρεις και πολύ περισσότερο, η σωματική βία κατά συμμαθητών/συμμαθητριών μου είναι απαράδεκτες πράξεις και επηρεάζουν τον χαρακτηρισμό της διαγωγής μου και γ) η διάδοση φημών, ο αποκλεισμός συμμαθητή/συμμαθήτριας από ομαδικές δραστηριότητες (εκπαιδευτικές ή ψυχαγωγικές) ή η παρακίνηση τρίτων για την απομόνωσή τους συνιστούν εξίσου απαράδεκτη συμπεριφορά.
Συμβάλλω στην ανάπτυξη θετικού και υγιούς κλίματος στο σχολείο επιδεικνύοντας σεβασμό προς όλους/όλες, αποδεχόμενος/η τη διαφορετικότητα και συνεργαζόμενος/η με φορείς ή/και τους γονείς/κηδεμόνες, με σκοπό την πρόληψη ή/και αντιμετώπιση φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.
Δεν καπνίζω στο χώρο του σχολείου ούτε στις εξωσχολικές δραστηριότητες, τις εκδηλώσεις και τις εκδρομές. Επίσης δεν κατέχω ούτε κάνω χρήση αλκοολούχων ποτών και ουσιών, εντός του σχολείου αλλά και κατά τη διάρκεια εξωσχολικών δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων και εκδρομών. Οι παραβάσεις αυτές ελέγχονται παιδαγωγικά και πειθαρχικά.
Δεν φέρω μαζί μου κινητό ή άλλες συσκευές καταγραφής και αναπαραγωγής ήχου και εικόνας κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στο σχολείο, ούτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή κατά τη διάρκεια του μαθήματος, χωρίς την έγκριση του καθηγητή/της καθηγήτριας. Για οποιαδήποτε ανάγκη επικοινωνίας είναι στη διάθεσή μου τα τηλέφωνα της σχολικής μονάδας. Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με κυρώσεις.
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Αναλαμβάνω πρωτοβουλίες ή/και συμμετέχω σε σχολικές εκδηλώσεις/δραστηριότητες και σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά θέματα.
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
Φροντίζω να διατηρώ καθαρούς τους χώρους των αιθουσών, των εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής (κινητής και ακίνητης) περιουσίας γενικά και να μην προκαλώ φθορές, ζημιές ούτε να κάνω κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου. Εάν προκαλέσω φθορά, θα αναλάβω την ευθύνη και η δαπάνη αποκατάστασης θα βαρύνει εμένα ή τον/την κηδεμόνα μου.
ΗΜΕΡΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ
Ακολουθώ το πρόγραμμα και τις οδηγίες των συνοδών-εκπαιδευτικών. Δεν απομακρύνομαι από την ομάδα παρά μόνο μετά από άδεια του/της αρχηγού της εκδρομής.