Τράπεζα Θεμάτων-Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι μαθητές της Γ΄, Β΄ και Α΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2022-23
ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι μαθητές της Γ΄, Β΄ και Α΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2022-23
Η διαδικασία των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων με την Τράπεζα Θεμάτων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Μέσω της Τράπεζας Θεμάτων θα διενεργηθούν, το σχολικό έτος 2022-23, οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν και στις τρεις τάξεις όλων των τύπων Λυκείου.
Για την εκπόνηση, αξιολόγηση και ανάρτηση των νέων θεμάτων που θα δημοσιευτούν για τη Γ Λυκείου εργάζονται ήδη οι εξειδικευμένες ανά γνωστικό αντικείμενο ομάδες θεματοδοτών/ αξιολογητών, ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία πρόσληψης νέων θεματοδοτών/τριών, μέσω ανοιχτών προσκλήσεων για τις ανάγκες της θεματοδοσίας στις επιμέρους ειδικότητες του ΕΠΑ.Λ. Για να δείτε τη πρόσκληση πατήστε εδώ
Η όλη διαδικασία έχει δυναμικό και διαρκώς εξελισσόμενο-βελτιωτικό χαρακτήρα, καθώς συνδέεται με τη σκοπιμότητα της Τράπεζας Θεμάτων να αποτελέσει ένα ψηφιακό αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού το οποίο συμπεριλαμβάνει θέματα για όλες τις τάξεις του Λυκείου, αλλά και κάθε τύπο Λυκείου.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ:
ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Α΄ ΤΑΞΗ
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Ιστορία
Άλγεβρα
Γεωμετρία
Φυσική
Χημεία
Αγγλικά
Β΄ ΤΑΞΗ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Ιστορία
Άλγεβρα
Γεωμετρία
Βιολογία
Αγγλικά
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Αρχαία Ελληνικά
Λατινικά
ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μαθηματικά
Φυσική
Γ΄ ΤΑΞΗ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Μαθηματικά (κόντρα)
Ιστορία (κόντρα)
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Ιστορία
Λατινικά
ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μαθηματικά
Φυσική
Χημεία
ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Φυσική
Χημεία
Βιολογία
ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Μαθηματικά
Πληροφορική
Οικονομία
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Τόσο από το ΙΕΠ όσο και από το υπουργείο Παιδείας μας διαβεβαίωσαν ότι οι διαδικασίες των εξετάσεων με την Τράπεζα Θεμάτων θα είναι οι ίδιες με το προηγούμενο σχολικό έτος, όπου εξετάστηκαν οι μαθητές της Α ́ και Β ́ τάξης όλων των τύπων Λυκείων.
Από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονται είτε αυτοτελή θέματα είτε ενότητες θεμάτων.
Μία εβδομάδα πριν την έναρξη των προαγωγικών εξετάσεων Μαΐου - Ιουνίου/Σεπτεμβρίου 2022 κάθε Λύκειο αναρτά, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας, το πρόγραμμα των εξετάσεων της Α ́ και Β ́ τάξης στην ιστοσελίδα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida, Σχολεία-Διευθύνσεις) με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο (ΠΣΔ).
Ταυτόχρονα το κοινοποιεί ηλεκτρονικά στην οικεία Διεύθυνση Δ/θμιας εκπαίδευσης.
Σε περίπτωση αναβολής προγραμματισμένης εξέτασης για οποιονδήποτε λόγο ή σε περίπτωση εξέτασης μαθητών που για λόγους ασθένειας δεν προσήλθαν στις προγραμματισμένες εξετάσεις, ενημερώνεται σχετικά η οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και καθορίζεται από το σχολείο νέα ημερομηνία εξέτασης, σύμφωνα με τα παραπάνω.
Ταυτόχρονα το επικαιροποιημένο πρόγραμμα εξετάσεων αναρτάται στην ιστοσελίδα της Τράπεζας θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.
Την ημέρα κάθε προγραμματισμένης εξέτασης κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο/η Διευθυντής/ντρια και ο/η οικείος/α ή οι οικείοι/ες διδάσκοντες/ουσες, κληρώνουν άπαξ τα προς εξέταση από την ΤΘΔΔ θέματα (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου).
Η κλήρωση διενεργείται ως εξής:
α) Είσοδος της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα της ΤΘΔΔ με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο (ΠΣΔ).
β) Επιλογή της τρέχουσας εξεταστικής περιόδου (Μαΐου-Ιουνίου 2022 ή Σεπτεμβρίου 2022), της Τάξης και του Μαθήματος.
γ) Επιλογή Κλήρωση: Ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα κληρώνονται με τυχαία επιλογή έξι (6) θέματα από τα οποία τρία (3) για το 2ο και τρία (3) για το 4ο ερώτημα ή τρείς (3) ενότητες θεμάτων.
δ) Οι διδάσκοντες/-ουσες επιλέγουν τα θέματα ένα (1) για το 2ο και ένα (1) για το 4ο ερώτημα ή μία ενότητα θεμάτων στην οποία θα εξεταστούν οι μαθητές/-τριες. Στη συνέχεια, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας, καταχωρίζουν την επιλογή τους στην ΤΘΔΔ.
Κατά τη διαδικασία αυτή, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων και την εν γένει λειτουργία της σχολικής μονάδας κατά τη τρέχουσα σχολική χρονιά.
Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους/τις οικείους/ες διδάσκοντες/ουσες. Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες (άρθρα 113 και 136 του ν. 4610/2019)
Εάν, εκ παραδρομής, γίνει κλήρωση σε λάθος μάθημα:
Ο/Η Διευθυντής/ντρια καταχωρίζει σε συγκεκριμένη φόρμα της ΤΘΔΔ αιτιολογημένο αίτημα εκ νέου κλήρωσης στο μάθημα αυτό. Στη συνέχεια επιλέγει ‘’Αποστολή‘’. Το αίτημα διαβιβάζεται, μέσω της πλατφόρμας της ΤΘΔΔ, στην οικεία Διεύθυνση εκπαίδευσης.
Η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αφού προχωρήσει σε σχετικό έλεγχο, δίνει τη δυνατότητα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα εκ νέου κλήρωσης.
Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο/η οικείος/α Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.
Τη γενικότερη ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων (παροχή οδηγιών, υποστήριξη κ.α) και την αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές μονάδες ευθύνης του έχει ο/η Διευθυντής/ντρια Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης.
Για το σκοπό αυτό ορίζεται σε κάθε Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης υπάλληλος (οι) ως Υπεύθυνος (οι) της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης δυσκολίας.