Τι ισχύει για τις αποβολές

Τι ισχύει για τις αποβολές

board meeting

Δημοσίευση: 27/01/2020

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία στο σχολείο του κλίματος που απαιτείται για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών έτσι, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.

Για τον σκοπό αυτό πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους (π.χ. συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης) για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.

Στις περιπτώσεις των μαθητών/τριών που δε βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών προβαίνει στη λήψη μέτρων, τα οποία είναι:

α) προφορική παρατήρηση,

β) επίπληξη,

γ) αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,

δ) αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,

ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

2) Τα παιδαγωγικά μέτρα των περιπτ. γ' και δ'   επιβάλλονται εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα που έχουν ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη.

Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

3) Τα παιδαγωγικά μέτρα  αξιοποιούνται ως εξής:

α) Κάθε διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα α και β.

β) Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα α, β και γ.

γ) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα α, β, γ, δ και ε.

δ) Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να την επιβάλει μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με απόφαση στην οποία πρέπει να αιτιολογείται ειδικά ο λόγος για τον οποίο κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Κ.Ε.Σ.Υ. εφόσον ο/η μαθητής/τρια έχει αξιολογηθεί ή, σε διαφορετική περίπτωση, του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.

Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει για το σχολικό έτος εντός του οποίου λήφθηκε, και από το επόμενο σχολικό έτος, ο/η μαθητής/ τρια έχει δικαίωμα να επανέλθει στο σχολείο με τη διαδικασία της μετεγγραφής.

Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η εξής:

Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνεται εγγράφως ο/η κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.

Στην έγγραφη ενημέρωση αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την επιβολή του.

Ο/η μαθητής αν είναι ενήλικος/η ή ο/η κηδεμόνας του, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση καθώς και αντίγραφο της αξιολόγησης του Κ.Ε.Σ.Υ. ή της γνώμης του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.

Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, οι οποίοι αποχωρούν στο σύνολο τους την ώρα της ψηφοφορίας.

Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών συντάσσεται πρακτικό από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου και στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.

Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών αλλά στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν.

Δεν επιτρέπεται η λευκή ψήφος, η δήλωση «παρών» ή η αδικαιολόγητη αποχή. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του τελευταίου κατά σειρά παιδαγωγικού μέτρου.

Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια, ώστε να μην περιορίζεται η παιδαγωγική αξία του ληφθέντος παιδαγωγικού μέτρου και να αποφεύγεται η διαπόμπευση του/ της μαθητή/τριας.

Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.

Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην περιοχή.

4) Επιπλέον για τα παιδαγωγικά μέτρα ισχύουν τα εξής:

α) Η παρατήρηση έχει σκοπό να προειδοποιήσει τον/ τη μαθητή/τρια ότι η συμπεριφορά του/της παρεκκλίνει από τα προβλεπόμενα από το Πλαίσιο Οργάνωσης της Σχολικής Ζωής και δεν καταχωρίζεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας

β) Τα υπόλοιπα παιδαγωγικά μέτρα καταχωρίζονται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας.

5) Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.

Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο.

6) Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της  Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.

Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.

7) Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

8) Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προ- όδου».

Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

9) Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Επαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

10) Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

11) Ο τύπος και οι διαστάσεις των ειδικών διπλωμάτων που προβλέπονται στο άρθρο αυτό καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

12) Όλες οι τιμητικές διακρίσεις επιδίδονται σε επίσημη τελετή κατά την Εορτή της Σημαίας. Στην τελετή αυτή προσκαλούνται να παραστούν οι τοπικές αρχές και οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών.

Μαθητές- Παιδαγωγικά μέτρα

Παιδαγωγικά μέτρα (αποβολές) για τους μαθητές και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα-Διαγωγή μαθητών

paidagogika metra

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

1) Ο Συ?λλογος Διδασκο?ντων/ουσω?ν ε?χει την παιδαγωγικη? ευθυ?νη να προβαι?νει σε ενε?ργειες και να εφαρμο?ζει πρακτικε?ς για τη δημιουργι?α στο σχολει?ο του κλι?ματος που απαιτει?ται για την υλοποι?ηση των στο?χων της εκπαι?δευσης και για τη διαπαιδαγω?γηση των μαθητω?ν/τριω?ν ε?τσι, ω?στε να σε?βονται τους διαφορετικου?ς ρο?λους και να αναγνωρι?ζουν την ανα?γκη τη?ρησης των κανο?νων.

Για τον σκοπο? αυτο? πρε?πει να χρησιμοποιει? ο?λους τους διαθε?σιμους τρο?πους (π.χ. συμβουλευτικε?ς συναντη?σεις με τις υποστηρικτικε?ς εκπαιδευτικε?ς δομε?ς, διαδικασι?α διαμεσολα?βησης) για την αντιμετω?πιση κα?θε παρεκκλι?νουσας συμπεριφορα?ς.

Στις περιπτω?σεις των μαθητω?ν/τριω?ν που δε βελτιω?νουν τη συμπεριφορα? τους ο Συ?λλογος Διδασκο?ντων/ ουσω?ν προβαι?νει στη λη?ψη με?τρων, τα οποι?α ει?ναι:

α) προφορικη? παρατη?ρηση,

β) επι?πληξη,

γ) αποβολη? απο? τα μαθη?ματα μι?ας (1) ημε?ρας,

δ) αποβολη? απο? τα μαθη?ματα δυ?ο (2) ημερω?ν,

ε) αλλαγη? σχολικου? περιβα?λλοντος.

2) Τα παιδαγωγικα? με?τρα των περιπτ. γ' και δ'   επιβα?λλονται εφο?σον κρι?νεται ο?τι τα παιδαγωγικα? με?τρα που ε?χουν η?δη εφαρμοστει? δεν ε?χουν φε?ρει αλλαγη? της στα?σης του/της μαθητη?/τριας η? αν προ?κειται για σοβαρη? παρε?κκλιση, ε?στω και μεμονωμε?νη.

Το παιδαγωγικο? με?τρο της αλλαγη?ς σχολικου? περιβα?λλοντος επιβα?λλεται μο?νο αν, επιπλε?ον των ανωτε?ρω, κρι?νεται ο?τι δεν ει?ναι δυνατη? η επανο?ρθωση της παρε?κκλισης εντο?ς του ι?διου σχολικου? περιβα?λλοντος.

3) Τα παιδαγωγικα? με?τρα  αξιοποιου?νται ως εξη?ς:

α) Κα?θε διδα?σκων/ουσα καθηγητη?ς/τρια μπορει? να αξιοποιη?σει τα παιδαγωγικα? με?τρα α και β.

β) Ο/Η Διευθυντη?ς/ντρια του σχολει?ου μπορει? να αξιοποιη?σει τα παιδαγωγικα? με?τρα α, β και γ.

γ) Ο Συ?λλογος Διδασκο?ντων/ουσω?ν μπορει? να αξιοποιη?σει τα παιδαγωγικα? με?τρα α, β, γ, δ και ε.

δ) Την αλλαγη? σχολικου? περιβα?λλοντος μπορει? να την επιβα?λει μο?νο ο Συ?λλογος Διδασκο?ντων/ουσω?ν με απο?φαση στην οποι?α πρε?πει να αιτιολογει?ται ειδικα? ο λο?γος για τον οποι?ο κρι?νεται ο?τι δεν ει?ναι δυνατη? η επανο?ρθωση της παρε?κκλισης εντο?ς του ι?διου σχολικου? περιβα?λλοντος υ?στερα απο? συ?μφωνη γνω?μη του Κ.Ε.Σ.Υ. εφο?σον ο/η μαθητη?ς/τρια ε?χει αξιολογηθει? η?, σε διαφορετικη? περι?πτωση, του υπευ?θυνου παιδαγωγικη?ς ευθυ?νης Συντονιστη? Εκπαιδευτικου? Ε?ργου της σχολικη?ς μονα?δας.

Το παιδαγωγικο? με?τρο της αλλαγη?ς σχολικου? περιβα?λλοντος ισχυ?ει για το σχολικο? ε?τος εντο?ς του οποι?ου λη?φθηκε, και απο? το επο?μενο σχολικο? ε?τος, ο/η μαθητη?ς/ τρια ε?χει δικαι?ωμα να επανε?λθει στο σχολει?ο με τη διαδικασι?α της μετεγγραφη?ς.

Η διαδικασι?α που ακολουθει?ται για τη λη?ψη απο?φασης αλλαγη?ς σχολικου? περιβα?λλοντος ει?ναι η εξη?ς:

Τουλα?χιστον πε?ντε (5) ημε?ρες πριν απο? τη λη?ψη της απο?φασης, ενημερω?νεται εγγρα?φως ο/η κηδεμο?νας του/της μαθητη?/τριας, η? ο/η ι?διος/α αν ει?ναι ενη?λικος/η, και καλου?νται σε ακρο?αση ενω?πιον του Συλλο?γου Διδασκο?ντων/ουσω?ν.

Στην ε?γγραφη ενημε?ρωση αναφε?ρεται ο το?πος, η ημε?ρα, η ω?ρα της ακρο?ασης και προσδιορι?ζεται το αντικει?μενο του με?τρου και οι λο?γοι που αιτιολογου?ν την επιβολη? του.

Ο/η μαθητη?ς αν ει?ναι ενη?λικος/η η? ο/η κηδεμο?νας του, ε?χουν δικαι?ωμα να λα?βουν πλη?ρη γνω?ση καθω?ς και αντι?γραφο της αξιολο?γησης του Κ.Ε.Σ.Υ. η? της γνω?μης του υπευ?θυνου παιδαγωγικη?ς ευθυ?νης Συντονιστη? Εκπαιδευτικου? Ε?ργου της σχολικη?ς μονα?δας.

Στη συνεδρι?αση ε?χουν δικαι?ωμα να παρι?στανται ο κηδεμο?νας του/της μαθητη?/τριας η? ο/η ι?διος/α αν ει?ναι ενη?λικος/η, καθω?ς και το προεδρει?ο της Μαθητικη?ς Κοινο?τητας του τμη?ματος του/της και το προεδρει?ο του Μαθητικου? Συμβουλι?ου του σχολει?ου, οι οποι?οι αποχωρου?ν στο συ?νολο τους την ω?ρα της ψηφοφορι?ας.

Για τη συνεδρι?αση του Συλλο?γου Διδασκο?ντων/ ουσω?ν συντα?σσεται πρακτικο? απο? τον γραμματε?α που επικυρω?νεται απο? τον/την Προ?εδρο του Συλλο?γου και στο οποι?ο πρε?πει να μνημονευ?ονται, ιδι?ως, τα ονο?ματα και η ιδιο?τητα των παριστα?μενων μελω?ν καθω?ς και ο το?πος και ο χρο?νος της συνεδρι?ασης.

Οι αποφα?σεις λαμβα?νονται με την πλειοψηφι?α των παρο?ντων μελω?ν αλλα? στο πρακτικο? καταχωρι?ζονται και οι γνω?μες και τα ονο?ματα των μελω?ν που μειοψη?φησαν.

Δεν επιτρε?πεται η λευκη? ψη?φος, η δη?λωση «παρω?ν» η? η αδικαιολο?γητη αποχη?. Επι?σης, πρε?πει να γι?νεται αναλυτικη? αναφορα? στις παιδαγωγικε?ς μεθο?δους που χρησιμοποιη?θηκαν σε προηγου?μενες περιπτω?σεις για τον/τη συγκεκριμε?νο/η μαθητη?/τρια και στα παιδαγωγικα? με?τρα που λη?φθηκαν πριν την υιοθε?τηση του τελευται?ου κατα? σειρα? παιδαγωγικου? με?τρου.

Η απο?φαση της αλλαγη?ς του σχολικου? περιβα?λλοντος δεν ανακοινω?νεται δημο?σια, ω?στε να μην περιορι?ζεται η παιδαγωγικη? αξι?α του ληφθε?ντος παιδαγωγικου? με?τρου και να αποφευ?γεται η διαπο?μπευση του/ της μαθητη?/τριας.

Ο/Η Διευθυντη?ς/ντρια Εκπαι?δευσης επιλε?γει τη σχολικη? μονα?δα στην οποι?α θα γι?νει η μετεγγραφη? μετα? την αλλαγη? του σχολικου? περιβα?λλοντος.

Πρε?πει πα?ντα να λαμβα?νεται υπο?ψη αν λειτουργει? α?λλη αντι?στοιχη σχολικη? μονα?δα στην περιοχη?.

4) Επιπλε?ον για τα παιδαγωγικα? με?τρα  ισχυ?ουν τα εξη?ς:

α) Η παρατη?ρηση ε?χει σκοπο? να προειδοποιη?σει τον/ τη μαθητη?/τρια ο?τι η συμπεριφορα? του/της παρεκκλι?νει απο? τα προβλεπο?μενα απο? το Πλαι?σιο Οργα?νωσης της Σχολικη?ς Ζωη?ς και δεν καταχωρι?ζεται στο Βιβλι?ο Καταγραφη?ς Ενεργειω?ν Υποστη?ριξης Ευ?ρυθμης Λειτουργι?ας.

β) Τα υπο?λοιπα παιδαγωγικα? με?τρα καταχωρι?ζονται στο Βιβλι?ο Καταγραφη?ς Ενεργειω?ν Υποστη?ριξης Ευ?ρυθμης Λειτουργι?ας.

5) Οι μαθητε?ς/τριες που αποβα?λλονται παραμε?νουν τις ημε?ρες της αποβολη?ς στο σχολει?ο, οι ω?ρες απουσι?ας τους απο? την τα?ξη καταχωρι?ζονται και απασχολου?νται με ευθυ?νη του/της Διευθυντη?/ντριας του σχολει?ου.

Η μορφη? της απασχο?λησης εντο?ς του σχολει?ου καθορι?ζεται απο? το ο?ργανο που αποφα?σισε το συγκεκριμε?νο παιδαγωγικο? με?τρο.

6) Εα?ν μαθητη?ς/τρια παρακωλυ?ει τη διεξαγωγη? μαθη?ματος, ει?ναι δυνατο?ν να του/της επιβληθει? προφορικη? παρατη?ρηση και να απομακρυνθει? απο? την αι?θουσα διδασκαλι?ας, οπο?τε απασχολει?ται με την ευθυ?νη του/της  Διευθυντη?/ντριας του σχολει?ου, λαμβα?νοντας απουσι?α.

Σε περι?πτωση επαναλαμβανο?μενων ωριαι?ων απομακρυ?νσεων και πα?ντως μετα? απο? τρεις απομακρυ?νσεις απο? τον/την ι?διο/α διδα?σκοντα/ουσα η? πε?ντε συνολικα?, το Συμβου?λιο του Τμη?ματος εξετα?ζει τους ενδεδειγμε?νους χειρισμου?ς.

7) Στους/στις μαθητε?ς/τριες που επιτυγχα?νουν βαθμο? ετη?σιας προο?δου «α?ριστα» απονε?μεται, μετα? απο? απο?φαση του Συλλο?γου Διδασκο?ντων/ουσω?ν, «Αριστει?ο Προο?δου».

8) Στους/στις μαθητε?ς/τριες κα?θε τμη?ματος που επιτυγχα?νουν τον μεγαλυ?τερο βαθμο? ετη?σιας προο?δου και διαγωγη? «εξαιρετικη?» απονε?μεται, μετα? απο? απο?φαση του Συλλο?γου Διδασκο?ντων/ουσω?ν, «Βραβει?ο Προ- ο?δου».

Σε περι?πτωση ισοβαθμι?ας το «Βραβει?ο Προο?δου» απονε?μεται σε ο?λους/ες τους μαθητε?ς/τριες που ισοβα?θμισαν.

9) Στους/στις μαθητε?ς/τριες οι οποι?οι/ες ε?χουν σημειω?σει σημαντικη? βελτι?ωση της επι?δοσης τους, απονε?μεται, μετα? απο? απο?φαση του Συλλο?γου Διδασκο?ντων/ουσω?ν, «Επαινος Προσωπικη?ς Βελτι?ωσης».

10) Στους/στις μαθητε?ς/τριες που διακρι?νονται για ιδιαι?τερες πρα?ξεις αλληλεγγυ?ης και κοινωνικη?ς προσφορα?ς και για πρα?ξεις που εκφρα?ζουν πνευ?μα ανιδιοτελου?ς φιλαλληλι?ας απονε?μεται ειδικο?ς ε?παινος.

11) Ο τυ?πος και οι διαστα?σεις των ειδικω?ν διπλωμα?των που προβλε?πονται στο α?ρθρο αυτο? καθορι?ζονται με απο?φαση του Υπουργου? Παιδει?ας, Ε?ρευνας και Θρησκευμα?των.

12) Ο?λες οι τιμητικε?ς διακρι?σεις επιδι?δονται σε επι?σημη τελετη? κατα? την Εορτη? της Σημαι?ας. Στην τελετη? αυτη? προσκαλου?νται να παραστου?ν οι τοπικε?ς αρχε?ς και οι γονει?ς και κηδεμο?νες των μαθητω?ν/τριω?ν.

Διαγωγη?

1) Η συμπεριφορα? των μαθητω?ν/τριω?ν, που εκδηλω?νεται με οποιοδη?ποτε τρο?πο, με πρα?ξεις η? παραλει?ψεις, συνιστα? τη διαγωγη? τους.

2) Η διαγωγη? περιλαμβα?νεται μεταξυ? των στοιχει?ων της μαθητικη?ς κατα?στασης των μαθητω?ν/τριω?ν που φοιτου?ν κα?θε ε?τος στο Γυμνα?σιο η? Γενικο? Λυ?κειο η? Επαγγελματικο? Λυ?κειο, στα Γυμνα?σια ΕΑΕ, στα Λυ?κεια ΕΑΕ, στα Ενιαι?α Ειδικα? Επαγγελματικα? Γυμνα?σια-Λυ?κεια και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και ελε?γχεται, χαρακτηρι?ζεται και καταχωρι?ζεται στα οικει?α βιβλι?α.

3) Οι μαθητε?ς/τριες οφει?λουν να ακολουθου?ν τους κανο?νες που διε?πουν τη σχολικη? ζωη?, ο?πως αυτοι? ορι?ζονται απο? την κει?μενη νομοθεσι?α και το Πλαι?σιο Οργα?νωσης της Σχολικη?ς Ζωη?ς.

Κα?θε πρα?ξη η? παρα?λειψη που ε?ρχεται σε αντι?θεση με αυτου?ς αποτελει? αντικει?μενο παιδαγωγικου? ελε?γχου και αντιμετωπι?ζεται με παιδαγωγικα? με?σα.

4) Η διαγωγη? κα?θε μαθητη?/τριας χαρακτηρι?ζεται ως «εξαιρετικη?», «καλη?» η? «μεμπτη?» ως εξη?ς:

α) «Εξαιρετικη?» χαρακτηρι?ζεται η διαγωγη? του/της μαθητη?/τριας, ο?ταν τηρει? απολυ?τως τους κανο?νες της σχολικη?ς ζωη?ς.

β) «Καλη?» χαρακτηρι?ζεται η διαγωγη? του/της μαθητη?/ τριας, ο?ταν υπα?ρχουν παρεκκλι?σεις απο? την τη?ρηση των κανο?νων της σχολικη?ς ζωη?ς.

γ) «Μεμπτη?» χαρακτηρι?ζεται η διαγωγη? μαθητη?/τριας ο?ταν αυτο?ς/η? αποκλι?νει απο? την προση?κουσα διαγωγη? σε βαθμο? ανεπι?τρεπτο, αλλα? κρι?νεται ο?τι ει?ναι δυνατη? η επανο?ρθωση της παρε?κκλισης αυτη?ς εντο?ς του ι?διου σχολικου? περιβα?λλοντος.

δ) Ο?ταν κρι?νεται ο?τι η απο?κλιση απο? την προση?κουσα διαγωγη? δεν ει?ναι δυνατο?ν να επανορθωθει? εντο?ς του ι?διου σχολικου? περιβα?λλοντος, ο/η μαθητη?ς/τρια υποχρεω?νεται σε αλλαγη? σχολικου? περιβα?λλοντος,  ω?στε σε ε?να νε?ο σχολικο? περιβα?λλον να δοθει? η ευχε?ρεια βελτι?ωσης της διαγωγη?ς του/της.

5) Ο ετη?σιος χαρακτηρισμο?ς της διαγωγη?ς των μα- θητω?ν/τριω?ν πραγματοποιει?ται με τη λη?ξη του διδακτικου? ε?τους με ειδικη? πρα?ξη του Συλλο?γου Διδασκο?ντων/ ουσω?ν, ο οποι?ος αποφαι?νεται κατα? πλειοψηφι?α συνεκτιμω?ντας την εν γε?νει συμπεριφορα? τους καθω?ς και τα παιδαγωγικα? με?τρα η? τις ηθικε?ς αμοιβε?ς που ε?χουν καταχωριστει? στα οικει?α βιβλι?α.

Κα?θε χαρακτηρισμο?ς διαγωγη?ς ως «καλη?ς» η? «μεμπτη?ς» πρε?πει να ει?ναι αιτιολογημε?νος.

6) Στην ι?δια πρα?ξη χαρακτηρι?ζεται και η διαγωγη? των μαθητω?ν/τριω?ν των οποι?ων η φοι?τηση χαρακτηρι?στηκε ανεπαρκη?ς.

7) α) Ο χαρακτηρισμο?ς της διαγωγη?ς των μαθητω?ν/τριω?ν της δευτεροβα?θμιας εκπαι?δευσης ε?χει παιδαγωγικο? χαρακτη?ρα και αποσκοπει? στον εντοπισμο? προβλημα?των συμπεριφορα?ς και στην καλυ?τερη παιδαγωγικη? αντιμετω?πιση τους στο πλαι?σιο της σχολικη?ς ζωη?ς.

Κανε?νας χαρακτηρισμο?ς που αφορα? τη διαγωγη? των μαθητω?ν/ τριω?ν αυτω?ν δεν αναγρα?φεται στους τι?τλους σπουδω?ν, ο?πως στα απολυτη?ρια, στα αποδεικτικα? απο?λυσης και στα κα?θε ει?δους αποδεικτικα? και πιστοποιητικα? σπουδω?ν.

β) Αποδεικτικα? απο?λυσης και κα?θε ει?δους αποδεικτικα? και πιστοποιητικα? σπουδω?ν, που αφορου?ν μαθητε?ς/τριες που φοι?τησαν στη δευτεροβα?θμια εκπαι?δευση πριν απο? την ε?ναρξη ισχυ?ος του παρο?ντος, εκδι?δονται εφεξη?ς χωρι?ς την αναγραφη? του χαρακτηρισμου? της διαγωγη?ς.

8) Καμι?α μεταβολη? της διαγωγη?ς μαθητη?/τριας δεν μπορει? να γι?νει απο? τον Συ?λλογο Διδασκο?ντων/ουσω?ν μετα? την οριστικη? ε?ξοδο του/της απο? το σχολει?ο.