Μαθητές- Φοίτηση

Χαρακτηρισμός φοίτησης μαθητών , συνέπειες

foitisi-xaraktirismos

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

1) Η φοι?τηση χαρακτηρι?ζεται ως επαρκη?ς η? ανεπαρκη?ς με βα?ση το γενικο? συ?νολο των απουσιω?ν που σημειω?θηκαν κατα? τη δια?ρκεια του διδακτικου? ε?τους.

2) Δεδομε?νης της υποχρε?ωσης των υπευ?θυνων καθηγητω?ν/τριω?ν και του/της Διευθυντη?/ντριας του σχολει?ου να ενημερω?νουν α?μεσα τους κηδεμο?νες για τις απουσι?ες των μαθητω?ν/τριω?ν και της υποχρε?ωσης των κηδεμο?νων να ενημερω?νουν το σχολει?ο για τους λο?γους απουσι?ας των μαθητω?ν/τριω?ν, κατα? τον χαρακτηρισμο? φοι?τησης οι απουσι?ες δεν διακρι?νονται σε δικαιολογημε?νες και αδικαιολο?γητες.

Επι?σης, δεν προβλε?πεται η περι?πτωση ανα?θεσης εργασι?ας απο? τον/τη Διευθυντη?/ντρια της σχολικη?ς μονα?δας σε μαθητη?/τριας χωρι?ς την καταχω?ριση απουσι?ας/απουσιω?ν.

3) Επαρκη?ς χαρακτηρι?ζεται η φοι?τηση μαθητω?ν/τριω?ν εφο?σον το συ?νολο των απουσιω?ν του/της δεν υπερβαι?νει τις εκατο?ν δεκατε?σσερις (114).

4) Ανεπαρκη?ς χαρακτηρι?ζεται η φοι?τηση μαθητη?/τριας που σημει?ωσε πα?νω απο? εκατο?ν δεκατε?σσερις (114) απουσι?ες.

Οι μαθητε?ς/τριες των οποι?ων η φοι?τηση χαρακτηρι?ζεται ανεπαρκη?ς ει?ναι υποχρεωμε?νοι/ες να επαναλα?βουν τη φοι?τηση τους στην ι?δια τα?ξη.

5) Στην περι?πτωση των Μουσικω?ν και Καλλιτεχνικω?ν Γυμνασι?ων και Λυκει?ων ισχυ?ουν τα αριθμητικα? ο?ρια   προσαυξημε?να κατα? δεκαε?ξι (16) απουσι?ες.

6) Στην περι?πτωση των Εσπερινω?ν Γυμνασι?ων και Εσπερινω?ν Γενικω?ν Λυκει?ων η? των Εσπερινω?ν Επαγγελματικω?ν Λυκει?ων ισχυ?ουν τα αριθμητικα? ο?ρια  προσαυξημε?να κατα? δεκαε?ξι (16) απουσι?ες.

7) Στην περι?πτωση των ιδιωτικω?ν σχολει?ων στα οποι?α εφαρμο?ζεται ΕΩΠΔ με παρεκκλι?σεις ισχυ?ουν τα αριθμητικα? ο?ρια απουσιω?ν προσαυξημε?να κατ' ανα?λογο τρο?πο συ?μφωνα με τον αριθμο? των επιπλε?ον ωρω?ν.

8) Η φοι?τηση των μαθητω?ν/τριω?ν των Επαγγελματικω?ν Λυκει?ων, οι οποι?οι/ες παρακολουθου?ν μο?νο τα μαθη?ματα Τομε?ων, Ειδικοτη?των, χαρακτηρι?ζεται ως εξη?ς:

α. Επαρκη?ς χαρακτηρι?ζεται η φοι?τηση του/της μαθητη?/τριας, εφο?σον το συ?νολο των απουσιω?ν του/της που σημειω?θηκαν κατα? το οικει?ο διδακτικο? ε?τος, ανεξα?ρτητα απο? το λο?γο στον οποι?ο οφει?λονται, δεν υπερβαι?νει για τη Β' τα?ξη Ημερησι?ων ΕΠΑ.Λ. τις εβδομη?ντα πε?ντε (75), για τη Γ ? τα?ξη Ημερησι?ων ΕΠΑ.Λ. τις εβδομη?ντα πε?ντε (75), για τη Β' τα?ξη Εσπερινω?ν ΕΠΑ.Λ. τις εβδομη?ντα οκτω? (78), για τη Γ' τα?ξη Εσπερινω?ν ΕΠΑ.Λ. τις εβδομη?ντα οκτω? (78) και για τη Δ' τα?ξη των Εσπερινω?ν ΕΠΑ.Λ. τις ογδο?ντα τρεις (83) απουσι?ες.

β. Ανεπαρκη?ς χαρακτηρι?ζεται η φοι?τηση μαθητη?/ τριας που σημει?ωσε πα?νω απο? εβδομη?ντα πε?ντε (75) απουσι?ες για τη Β' τα?ξη Ημερησι?ων ΕΠΑ.Λ., πα?νω απο? εβδομη?ντα πε?ντε (75) απουσι?ες για τη Γ' τα?ξη Ημερησι?ων ΕΠΑ.Λ., πα?νω απο? εβδομη?ντα οκτω? (78) απουσι?ες για τη Β' τα?ξη Εσπερινω?ν ΕΠΑ.Λ., πα?νω απο? εβδομη?ντα οκτω? (78) απουσι?ες για τη Γ' τα?ξη Εσπερινω?ν ΕΠΑ.Λ. και πα?νω απο? ογδο?ντα τρεις (83) απουσι?ες για τη Δ' τα?ξη των Εσπερινω?ν ΕΠΑ.Λ.

9) Οι μαθητε?ς/τριες των οποι?ων η φοι?τηση χαρακτηρι?ζεται ανεπαρκη?ς ει?ναι υποχρεωμε?νοι/ες να επαναλα?βουν τη φοι?τηση στην ι?δια τα?ξη.

10) Χαρακτηρισμο?ς φοι?τησης μαθητω?ν/τριω?ν με αναπηρι?α και ειδικε?ς εκπαιδευτικε?ς ανα?γκες:

Α) Συ?μφωνα με την παρ. 3 του α?ρθρου 6 του ν. 3699/ 2008 (Α' 199):
«Για τους μαθητε?ς/τριες με αναπηρι?α και ειδικε?ς εκπαιδευτικε?ς ανα?γκες που φοιτου?ν σε σχολει?α της Δευτεροβα?θμιας Εκπαι?δευσης, η φοι?τηση τους θεωρει?ται επαρκη?ς ο?ταν:
α) το συ?νολο των επιπλε?ον απουσιω?ν δεν υπερβαι?νει το τρια?ντα τοις εκατο? (30%) των προβλεπο?μενων απο? το οικει?ο αναλυτικο? προ?γραμμα σπουδω?ν με βα?ση το ωρολο?γιο προ?γραμμα και
β) οι επιπλε?ον απο? τις προβλεπο?μενες κα?θε φορα? δικαιολογημε?νες η? αδικαιολο?γητες απουσι?ες οφει?λονται αποδεδειγμε?να στη συμμετοχη? τους σε προγρα?μματα αποκατα?στασης και θεραπει?ας που πιστοποιου?νται απο? τον φορε?α υλοποι?ησης».

Β) Συ?μφωνα με τον ν. 3699/2008 (Α' 199) ο?πως τροποποιη?θηκε με το αρ. 48 του ν.4415/2016 (Α' 159) «Η φοι?τηση των μαθητω?ν/τριω?ν στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. χαρακτηρι?ζεται επαρκη?ς η? ο?χι απο? το Συ?λλογο Διδασκο?ντων, ο οποι?ος αποφασι?ζει κατα? περι?πτωση και ανεξα?ρτητα απο? τον αριθμο? απουσιω?ν, συνυπολογι?ζοντας την επαρκη? κατα?κτηση των διδακτικω?ν στο?χων, τις ιδιαιτερο?τητες κα?θε μαθητη?».

Ενημε?ρωση γονε?ων - Υποχρεω?σεις γονε?ων μαθητω?ν/τριω?ν που απουσια?ζουν

1) Για την τακτικη? παρακολου?θηση της φοι?τησης των μαθητω?ν/τριω?ν ευθυ?νονται εξ ολοκλη?ρου οι κηδεμο?νες τους.

Ο κηδεμο?νας κα?θε μαθητη?/τριας που απουσι?ασε απο? το σχολει?ο οφει?λει να γνωστοποιει? στο σχολει?ο τους λο?γους της απουσι?ας α?μεσα με ε?ναν απο? τους τρο?πους επικοινωνι?ας που ε?χει δηλω?σει στο σχολει?ο κατα? την εγγραφη? του/της μαθητη?/τριας σε αυτο?.

Η γνωστοποι?ηση του λο?γου των απουσιω?ν συνοδευ?εται απο? τα απαραι?τητα δικαιολογητικα? μο?νο στην περι?πτωση που προβλε?πεται ο μη υπολογισμο?ς τους κατα? την ε?κδοση των αποτελεσμα?των φοι?τησης.

2) Ο/Η υπευ?θυνος/η καθηγητη?ς/τρια κα?θε τμη?ματος οφει?λει να ενημερω?νει τους κηδεμο?νες για την απουσι?α των μαθητω?ν/τριω?ν και να πληροφορει?ται τους λο?γους της απουσι?ας τους με κα?θε προ?σφορο με?σο, ο?πως με τηλεφω?νημα, με μη?νυμα ηλεκτρονικου? ταχυδρομει?ου που αποστε?λλεται απο? ηλεκτρονικη? διευ?θυνση του σχολει?ου στην ηλεκτρονικη? διευ?θυνση που ε?χουν δηλω?σει οι κηδεμο?νες στο σχολει?ο στη σχετικη? υπευ?θυνη δη?λωση τους - η? με μη?νυμα στο κινητο? τηλε?φωνο των κηδεμο?νων (SMS), η? με επιστολη?.

Εα?ν η επικοινωνι?α με τους κηδεμο?νες δεν ει?ναι εφικτη? η? εα?ν οι κηδεμο?νες αρνηθου?ν την επικοινωνι?α η? εα?ν για οποιονδη?ποτε α?λλο λο?γο ει?ναι απαραι?τητο, συγκαλει?ται το Συμβου?λιο του Τμη?ματος για να εξετα?σει την αναγκαιο?τητα χρη?σης ενεργειω?ν παιδαγωγικου? χαρακτη?ρα, ο?πως, ενδεικτικα?, η προσφυγη? σε υποστηρικτικε?ς εκπαιδευτικε?ς δομε?ς η? κοινωνικε?ς υπηρεσι?ες.

3) Αν ο/η μαθητη?ς/τρια ε?χει απουσια?σει τρεις συνεχο?μενες ημε?ρες η? ε?χει πραγματοποιη?σει τρια?ντα (30) συν λικα? απουσι?ες, ο/η εκπαιδευτικο?ς που ει?ναι υπευ?θυνος/η του τμη?ματος επικοινωνει? α?μεσα με τους γονει?ς/κηδεμο?νες του/της μαθητη?/τριας (με ηλεκτρονικο? ταχυδρο- μει?ο, SMS η? με επιστολη?), πληροφορει?ται τον λο?γο των απουσιω?ν και ενημερω?νει τον/τη Διευθυντη?/ντρια του σχολει?ου.

Μετα? την πρω?τη ενημε?ρωση των γονε?ων/κηδεμο?νων, συ?μφωνα με τα παραπα?νω, ο/η εκπαιδευτικο?ς τους ενημερω?νει τις πρω?τες πε?ντε (5) εργα?σιμες ημε?ρες κα?θε μη?να, εφο?σον υπα?ρχει μεταβολη? στον συνολικο? αριθμο? απουσιω?ν.

4) Ο?ταν πραγματοποιου?νται επαναλαμβανο?μενες απουσι?ες σε ω?ρες του ημερη?σιου προγρα?μματος (συμπεριλαμβανομε?νης της πρω?της η? τελευται?ας ω?ρας), μεμονωμε?νες η? συνεχει?ς, χωρι?ς την α?δεια του/της Διευθυντη?/ντριας του σχολει?ου, αναζητου?νται οι λο?γοι και πραγματοποιου?νται ενε?ργειες παιδαγωγικου? χαρακτη?ρα που, ενδεχομε?νως, κρι?νονται απαραι?τητες.

5) Οι απουσι?ες των μαθητω?ν/τριω?ν αθροι?ζονται και λαμβα?νονται υπο?ψη για τον χαρακτηρισμο? της φοι?τησης των μαθητω?ν/τριω?ν.